|
◢
Dvoriščni drsni pogon
Pogon za dvoriščna drsna vrata je narejen posebej za drsna dvoriščna vrata in drsna samonosna dvoriščna vrata. Posebnost drsnih vrat je, da se pri odpiranju umikajo v ravni liniji v smeri od odprtine. Da pogon lahko premakne taka vrata mora biti na enem koncu pritrjen v fiksno sidrišče na tleh, na drugi strani pa na premikajoče se krilo. Krilo drsnih vrat se premika v ravni liniji ob trdno zasidranem fiksnem pogonu. Na vratno krilo pritrdimo zobato letev, ki teče preko zobnika na motorju. Tako se ob premiku zobnika premakne tudi zobata letev. Elektronika v pogonu nadzira vrtenje zobnika, tako da se drsna vrata premikajo od ene do druge točno določene točke.
Seveda poznamo več sistemov pogona za drsna vrata, vendar vsi delujejo po podobnem principu. Večinoma se razlikujejo le po svojih zmogljivostih, velikosti in dodatnih funkcijah krmilne elektronike.
Pri drsnih vratih, ki tečejo po liniji, ki ni popolnoma vodoravna se močno priporoča zobniška zavora, ki preprečuje samodejno nenadzorovano premikanje vrat in s tem močno podaljša življenjsko dobo pogona in poveča varnost vrat v primeru okvare in ročnega premika - ko vrata nenadzorovano stečejo dobijo s hitrostjo ogromno silo, ki lahko močno poškoduje človek
Dvoriščni krilni pogon
Pogon za dvoriščna krilna vrata je narejen posebej za enokrilna ali dvokrilna vrata. Posebnost krilnih vrat je, da se odpirajo v smeri kotno na prvoten položaj, pri tem pa se vrtijo okoli središča tečaja, ki je pritrjen na nosilni steber. Da pogon lahko premakne taka vrata mora biti na enem koncu pritrjen v fiksno sidrišče na stebru, na drugi strani pa na premikajoče se krilo. Krilo krilnih vrat se premika skupaj z roko pogona. Pogon med delovanjem premika sidrno točko na krilu vrat med tem ko sidrna točka na stebru ostane nespremenjena. S tem ko zmanjšuje razdaljo med obema točkama vrata odpira in obratno. Elektronika v pogonu nadzira vreteno ki premika sidrno točko, tako da se krilna vrata premikajo od ene do druge točno določene točke.
Seveda poznamo več sistemov pogona za krilna vrata, vendar vsi delujejo na podobnem principu. Večinoma se razlikujejo le po svojih zmogljivostih, velikosti, dodatnih funkcijah krmilne elektronike in po sistemu ki premika sidrne točke. Pogon je lahko v pogonski roki, lahko je na stebru, na krilo pa je pritrjen le vzvod, lahko je celo pod zemljo in se sploh ne vidi, …
Pogoni za dvižna vrata ( garažna in industrijska )
Pogon za dvižna vrata je narejen posebej za dvižna sekcijska vrata ali dvižna krilna vrata. Posebnost dvižnih vrat je, da se pri odpiranju dvigajo pod strop, njihov zgornji rob pa se premika vso pot, bolj ali manj, vzporedno s stropom. Da pogon lahko premakne taka vrata ima vodilo pritrjeno na strop po katerem drsi drsnik na katerega so pritrjena vrata. Krilo dvižnih vrat se tako premika skupaj z drsnikom v vodilu. Elektronika v pogonu nadzira zobati jermen, ki premika drsnik v vodilu, tako da se dvižna vrata premikajo od ene do druge točno določene točke.
V grobem lahko garažne stropne pogone ločimo tudi po vrsti vodila oz. po tem ali je v vodilo vgrajen ojačen gumijast zobati jermen ali pa kovinska veriga. Prednost zobatega jermena je bila v preteklosti tišje delovanje, vendar pa sodobni stropni pogoni s kovinsko verigo delujejo prav tako tiho in imajo ob tem še daljšo življenjsko dobo ter nižjo ceno.
Seveda pa imamo več sistemov pogona za dvižna vrata, vendar vsi delujejo po podobnem principu. Izjema je osni pogon, ki je pritrjen na os, ki dviguje vrata. Pogon nadzira vrtenje te osi in s tem premikanje vrat. Tak pogon je namenjen velikim industrijskim dvižnim vratom in običajno potrebuje trifazni 400 V električni priključek.
Dodatki za pogone
Dodatki za pogone dopolnijo možnosti, ki vam jih sam pogon ponudi. Omogočajo večjo varnost, večjo vidljivost, večje udobje, dodajo dodatne funkcionalnosti, … Večino pogonov vam ponudimo v obliki Kita za samomontažo. Tak kit vsebuje pogon, fotocelice, utripajočo luč, daljinec, sprejemnik, krmilno elektroniko, navodila … kar je običajno že dovolj za normalno uporabo. Večkrat pa se zgodi, da imamo željo po še večji varnosti, večjem udobju … takrat pa se lahko doda obstoječi avtomatiki še marsikakšna komponenta.
Pogon lahko povežemo z lučmi, z alarmno napravo, z domofonom, s kontrolo pristopa, z mobilnim telefonom, s časovnim stikalom, s krmilno enoto pametne hiše, s semaforjem za garaže, … Ugodimo lahko skorajda vsaki vaši želji, vendar to zelo verjetno zahteva kak dodaten modul ali razširitev. Ena pogostejših želja je na primer utripajoča luč na obeh stebrih ali pa induktivna zanka. Ali pa dodatne fotocelice. Ključavnica na kodo, … Posebnost pri vgradnji dodatkov in razširiev so industrijski objekti, katerih logistika ima specifične včasih zahteve. Povezati je potrebno varnostne in upravljalske rešitve različnih področij in ponudnikov. Takšen primer je lahko protipožarna oprema, oprema varnostnih služb, oprema za kontrolo dostopa uporabnikov, avtomatsko odpiranje s pomočjo induktivne zanke, ...
Izberite kvalitetno in preizkušeno dodatno opremo, ki bo delovala z obstoječo avtomatiko in ne bo povzročala neželenih težav. Nepravilna vgradnja ali napačen izbor elementov lahko ogrozi delovanje avtomatike ali celo vašo varnost. Predvsem pa pazite, da se z avtomatiko ne igrajo otroci, saj še tako sofisticirana dodatna prema ne more izključiti vseh nevarnosti, ki lahko nastanejo ob nepravilni uporabi. |
Za podrobnejše informacije, o tem kakšen pogon bi bil primeren za vaša vrata, se obrnite na našo prodajno službo, kjer vam bodo svetovali na podlagi podatkov o vaših vratih in na podlagi vaših želja. Zelo pomembno je, da se izbere primeren in kvaliteten pogon, saj vam le tak zagotavlja dolgotrajno uporabo brez težav, slabe volje in nepotrebnih stroškov. Pred samo prodajo pa se lahko pri vas tudi oglasimo in si skupaj z vami ogledamo objekt, da kasneje ne bi bilo kakršnih koli težav.
Vsi pogoni so opremljeni s slovenskimi navodili za montažo in vzdrževanje avtomatike. Tako lahko drsni pogon namestite tudi v lastni režiji. Pri naročilu dvoriščnih vrat izvajalcu povejte, da želite avtomatska vrata s pogonom. Tako vam bodo vrata pravilno konstrukcijsko pripravili že v naprej in kasneje ob montaži pogona nebo potrebnih nobenih ključavničarskih posegov v konstrukcijo vrat. Kajti naknadni posegi lahko pokvarijo videz vrat, zmanjšajo njihovo varnost in okrnijo antikorozijsko zaščito.