POGOSTA VPRAŠANJA ( FAQ )
Med pogosto zastavljenimi vprašanji se skriva morda tudi odgovor na vaše vprašanje. Izberite skupino in potem preglejte vprašanja - s klikom na vprašanje se prikaže tudi naš odgovor.
V kolikor ta stran ne poda odgovora na vaše vprašanje pa nas pokličite na 041 300 251 ali pa nam pišite na prodaja@minikon.si .
GARAŽNA VRATA
INDUSTRIJSKA VRATA
DVORIŠČNA VRATA
AVTOMATIZACIJA
PRIKOLICE
RAL BARVNA LESTVICA
GARAŽNA VRATA
-
Katera vrata so najboljša za našo garažo ...sekcijska, krilna ali rolo vrata?
-
Želim vgraditi garažna vrata. Kaj je važno pri določanju dimenzij vrat?
-
Ali se lahko garažna vrata vgradijo tudi v ali pred odprtino, da ohranimo dolžino garaže?
-
Imamo fasado rdeče barve. Ali so lahko tudi vrata enake barve?
-
Ali se lahko v garažna vrata vgradijo vrata za osebni prehod?
-
Z avtom sem zadel garažna vrata in poškodoval panel. Kako lahko to popravite?
- Koliko me stane vaš nasvet?
Naš nasvet vam ponudimo brezplačno. Veliko podatkov, nasvetov in rešitev najdete na naših spletnih straneh, lahko nas pokličete na telefon 041 300 251 ali pa nam pišete na prodaja@minikon.si .
Z veseljem se bomo potrudili in skupaj z vami poiskali najprimernejšo rešitev za vašo garažo. Pred vsakim naročilom, pa vas obiščemo in še sami pogledamo objekt, da nas na koncu ne bi čakalo kakšno neprijetno presenečenje.
- Katera vrata so najboljša za našo garažo ...sekcijska, krilna ali rolo vrata?
Izbira vrat je delono pogojena z vašimi potrebami in željami, delno pa z možnostmi objekta. Vsaka garažna vrata imajo svoje prednosti in svoje pomanjkljivosti glede na določen objekt. Delno lahko odgovore na to najdete pri predstavitvi posameznih garažnih vrat na naših spletnih straneh, za dodatno pomoč pa nas kontaktirajte in skupaj bomo poiskali najprimernejša vrata za vašo garažo.
- Želim vgraditi garažna vrata. Kaj je važno pri določanju dimenzij vrat?
Sekcijska dvižna garažna vrata do 5 m širine potrebujejo vsaj 150 mm preklade nad odprtino in na vsaki strani odprtine še vsaj 100 mm špalete, kamor se privijačijo garažna vrata. V primeru da potrebujete večja sekcijska garažna vrata pa mora biti preklada nad odprtino vsaj 250 mm.
Sekcijska stranska garažna vrata se lahko vgradijo le za odprtino in potrebujejo vsaj 100 mm preklade nad odprtino in na eni strani odprtine še vsaj 100 mm špalete. Na strani kamor se vrata odpirajo pa mora biti vsaj 400 mm špalete in ob steni dovolj prostora, da se vrata umaknejo v globino garaže.
Krilna dvižna garažna vrata potrebujejo vsaj 100 mm preklada in 100 mm špalete, vendar so vrata narejena po tipskih dimenzijah.
Krilna garažna vrata se vgradijo v odprtino, tako da preklada in špalete niso potrebne.
Za rolo vrata je potrebna preklada med 300 in 400 mm in vsaj 120 mm špalete.
- Kaj storiti če je preklada prenizka ali pa je celo ni?
Garažna vrata potrebujejo za montažo vsaj minimalno preklado. Če te ni ali pa je prenizka, lahko naredimo masko ( blendo ) v enakem ali podobnem videzu kot so garažna vrata in jo vgradimo na mesto preklade.
- Kaj storiti če so špalete preozke ali pa jih sploh ni?
Garažna vrata potrebujejo za montažo vsaj minimalno špaleto. Če te ni ali pa je preozka, lahko naredimo kovinske stebričke in jih vgradimo v garažno odprtino.
- Ali se lahko garažna vrata vgradijo tudi v ali pred odprtino, da ohranimo dolžino garaže?
Sekcijska garažna vrata se lahko vgradijo le za odprtino na špalete. V primeru, da se lahko odprtina zniža in zoži, pa lahko vgradimo stebričke in masko ter tako vrata postavimo v odprtino.
Sekcijska stranska garažna vrata se lahko vgradijo le za odprtino na špalete.
Dvižna krilna garažna vrata se lahko namestijo za ali v odprtino.
Krilna vrata se lahko namestijo za ali v odprtino.
Rolo vrata se načeloma vgrajujejo za odprtino, lahko pa se namestijo tudi pred ali v odprtino.
- Imamo fasado rdeče barve. Ali so lahko tudi vrata enake barve?
Garažna vrata so dobavljiva v vseh barvah po RAL lestvici in še v nekaj različnih vzorcih lesa ( zlati hrast, temni hrast, … ). Tako da so primerna tako za industrijske objekte, privatne hiše in vikende oz brunarice.
Poglejte si barve na barvni letvici po sistemu RAL. Ob naročilu navedite želeno barvo z njeno štirimestno kodo. ( npr. " snežno bela " je RAL9010 )
- Ali se lahko v garažna vrata vgradijo okna?
Da, okna se lahko vgradijo v vsa garažna vrata. Izjema so le dvižna krilna vrata.
- Ali se lahko v garažna vrata vgradijo vrata za osebni prehod?
Sekcijska dvižna garažna vrata in krilna dvižna garažna vrata se lahko opremijo z osebnim prehodom, ki je vgrajen v sama garažna vrata ali pa ob garažnih vratih kot ločen prehod, vendar v enakem izgledu.
Sekcijska stranska garažna vrata se lahko opremijo s pogonom, ki vrata odpre le delno – tako se nadomesti osebni prehod. Drugače vgradnja osebnega prehoda ni možna.
V krilna garažna vrata večinoma vgradnja osebnega prehoda ni smiselna je pa mogoča.
V rolo vrata osebnega prehoda ni mogoče vgraditi, lahko se pa naredijo ločena vrata v enakem izgledu.
- Ali lahko garažna vrata delujejo avtomatsko na daljinca?
Da. Vsa garažna vrata je mogoče opremiti z avtomatskim pogonom.
- Izgubil sem daljinski upravljavec. Kaj sedaj?
Nobena težava. Vedno je možno dokupiti dodatne daljince in jih sprogramirati v pogon. Ker pa je morebiti vaš stari daljinec kdo našel, bo naš serviser njegovo kodo izbrisal in s tem onemogočil nepooblaščeno odpiranje garažnih vrat.
- Kaj se zgodi, če odpove pogon ali pa zmanjka elektrike?
V primeru odpovedi avtomatike zaradi tega ali onega vzroka se lahko vrata, z notranje strani, ročno ločijo od pogona in se ročno dvignejo. Rolo vrata se ročno dvignejo s pomočjo vrtljive ročice.
- In če garaža nima drugega vhoda?
Če v garažo ni drugih vrat, potem lahko opremimo garažna vrata s sistemom odpiranja v sili. S tem sistemom s pomočjo ključa ročno odpremo garažna vrata. Ključ onemogoča nepooblaščeno ročno dvigovanje vrat.
- So vrata težka? Jih bo lahko moj oče odprl na roke?
Vrata tehtajo od nekaj 10 do nekaj 100 kilogramov, vendar to težo premagujejo vgrajene vzmeti. Tako lahko vsaka vrata ročno in brez napora dvigne tudi otrok.
- Z avtom sem zadel garažna vrata in poškodoval panel. Kako lahko to popravite?
Garažna vrata so sestavljena iz več sestavnih delov. Tako ni potrebno v celoti menjati vrat ampak le poškodovane dele. Ob ogledu bo serviser preveril, kaj je poškodovano in skupaj se bosta odločila kaj zamenjati, da bodo garažna vrata ob minimalnem strošku ponovno optimalno delovala.
- Je vzdrževanje garažnih vrat zahtevno?
Garažna vrata so narejena tako da zahtevajo minimalno vzdrževanje uporabnika. V bistvu je naj pomembneje, da vrata skozi vsakdanjo uporabo pozorno opazujete. Tako boste zelo verjetno težavo zaznali že prej, kot bo do nje sploh prišlo. Pogledate, če vrata tečejo nezatikajoče, če so dvižne pletenice nepoškodovane, če ni počila kaka vzmet, … ). Enkrat letno namastite še vodilne koleščke.
Torej vam tekoče vzdrževanje na leto vzame 5 minut. Ob intenzivnejši uporabi vrat pa vam priporočamo, da sklenete vzdrževalno pogodbo in enkrat letno bo naš serviser temeljito pregledal vrata in opravil vsa potrebna vzdrževalna dela.
INDUSTRIJSKA VRATA
-
Kakšna je razlika med garažnimi vrati in industrijskimi vrati?
-
Želim vgraditi industrijska vrata. Kaj je važno pri določanju izvedbe in dimenzij vrat?
-
Se lahko tudi v industrijska vrat vgradijo vrata za osebni prehod?
-
Je možno tudi industrijska vrata opremiti z daljinskim upravljanjem?
-
Kaj storiti v primeru take okvare ali trčenja v industrijska vrata?
- Kakšna je razlika med garažnimi vrati in industrijskimi vrati?
Med garažna vrata štejemo; sekcijska dvižna garažna vrata, sekcijska stranska garažna vrata, krilna dvižna garažna vrata, krilna garažna vrata in rolo vrata.
Med industrijska vrata pa štejemo le sekcijska dvižna vrata in rolo vrata.
Druga razlika je v velikosti vrat. Garažna vrata so do širine 5000 mm, industrijska vrata pa do 8000 mm.
Industrijska vrata so narejena iz bolj robustnih materialov, zaradi večjih razponov pa imajo dodane ojačitve. Namenjena so intenzivni uporabi v zahtevnih razmerah.
Garažna vrata so opremljena z enakim okovjem kot industrijska vrata vendar brez ojačitev. Narejena so bolj estetsko.
Razlika je tudi v avtomatizaciji, saj industrijska vrata zaradi svoje narave uporabe in velikosti potrebujejo robustnejši in močnejši pogon. Najpogosteje se opremijo z osnim pogonom.
Garažna vrata pa so večinoma opremljena s stropnim pogonom. Izjema so le rolo vrata, ki so vedno opremljena z osnim pogonom.
Razlika je tudi v tem, da imajo industrijska sekcijska vrata vrsto možnosti izvedbe vodil ( povišano vodenje, navpično vodenje, poševno vodenje, … ). Sekcijska garažna vrata pa so omejena na klasično vodenje in na delno povišano vodenje.
- Želim vgraditi industrijska vrata. Kaj je važno pri določanju izvedbe in dimenzij vrat?
Načeloma za industrijska vrata velja da potrebujejo min. 400 mm preklade in eno špaleto širine 120 mm, drugo pa 350 mm.
Vendar vam priporočamo, da se o vsem tem odločite skupaj z našim strokovnjakom. Skupaj bomo našli najugodnejšo rešitev, saj industrijska vrata nudijo praktično neskončno možnosti.
- Se lahko tudi v industrijska vrata vgradijo okna?
V industrijska sekcijska vrata se lahko vgradijo klasična garažna okna s črnim okvirjem, ali pa se vgradi svetlobna lamela. Svetlobna lamela je izdelana iz aluminijastega okvirja in ima velike svetlobne površine. Stekla so v vseh primerih zaradi varnostnih razlogov polikarbonatna.
Rolo vrata lahko imajo vgrajene posebne lamele v katere so v majhna okenca. Vgradnja teh lamel je odvisna od izvedbe in velikosti vrat.
- Se lahko tudi v industrijska vrat vgradijo vrata za osebni prehod?
V industrijska sekcijska vrata se lahko vgradijo vrata za osebni prehod ( vrata v vratih ). Tudi v osebnem prehodu je lahko vgrajeno okno. Vrata se vedno odpirajo le navzven. Njihov položaj in smer odpiranja pa lahko prilagodimo vašim željam. Od velikosti industrijskih vrat pa je odvisno kako visok prag bo imel oseben prehod ( od 20 mm pa do 250 mm ).
Možna so tudi vrata za osebni prehod kot dodatna vrata ( vrata ob vratih ). Ta vrata so narejena iz enakega materiala kot dvižna, vendar se vgradijo ločeno v odprtino kjerkoli na objektu.
Rolo vrata nimajo možnosti vgradnje osebnega prehoda. Možna pa so vrata za osebni prehod kot dodatna vrata ( vrata ob vratih ). Ta vrata so narejena iz enakega materiala kot rolo vrata, vendar se vgradijo ločeno v odprtino kjerkoli na objektu.
- Kako je z barvami pri industrijskih vratih?
Sekcijska dvižna vrata je mogoče dobaviti v katerikoli barvi po RAL lestvici. Najpogosteje uporabljeni barvi pa sta bela in srebrna. Svetlobna alu lamela ima vedno srebrn okvir ( na posebno željo se lahko tudi pobarva v enako barvo kot so vrata ).
Poglejte si barve na barvni letvici po sistemu RAL. Ob naročilu navedite želeno barvo z njeno štirimestno kodo. ( npr. " snežno bela " je RAL9010 )
- Je možno tudi industrijska vrata opremiti z daljinskim upravljanjem?
Da, tudi industrijska vrata se lahko opremijo z avtomatskim pogonom. Avtomatiko pa je možno razširiti z različnimi razširitvenimi moduli s katerimi lahko zadostimo še tako posebnim željam uporabnikov ( povozna zanka, GSM modul, kontrola dostopa, daljinec, … )
- Kaj se zgodi, če odpove pogon ali pa zmanjka elektrike?
V primeru odpovedi avtomatike zaradi tega ali onega vzroka se lahko vrata, z notranje strani, ročno odprejo s pomočjo verige ali pase ločijo od pogona in se dvignejo ročno.
Rolo vrata se ročno dvignejo s pomočjo vrtljive ročice.
- Industrijska sekcijska vrata so lahko zelo velika in s tem tudi zelo težka. Kaj se zgodi ob kakšni okvari, ko vrata zgrmijo navzdol?
Sekcijska industrijska vrata se ob kakršni koli okvari ali lomu, ki ni posledica zunanjih vplivov … npr. udara vozila, samodejno zablokirajo in ne morejo pasti dol. Okvari, ki bi lahko imeli za posledico nekontrolirano zapiranje vrat, sta le lom vzmeti in pretrg dvižnih pletenic. V primeru, da zaradi dotrajanosti poči vzmet, poseben zatič takoj blokira os in vrata obstanejo na mestu. Druga možnost je pretrg dvižnih pletenic. Takoj ko se pletenica pretrga se sprosti poseben zatič, ki se zarije v vodila in na mestu ustavi vrata.
- Kako pa je z varnostjo pri rolo vratih?
Konstrukcija rolo vrat je bistveno drugačna kot pri sekcijskih vratih. Rolo vrata v bistvu nimajo ne vzmeti in ne pletenic.
Najpogostejši vzrok za pad rolo vrat je zunanji vpliv ( npr. trčenje vozila ) ali pa slabo vzdrževanje.
- Kaj storiti v primeru take okvare ali trčenja v industrijska vrata?
Pomembno je da v primeru vsake take okvare ali kakršnegakoli trčenja nemudoma izklopite vrata, preprečite njihovo uporabo in območje vrat zavarujete pred dostopom oseb in vozil. Nato pokličite strokovni servis.
S tem se izognete nevarnosti za poškodbe ljudi in premoženja. Nestrokovni poseg v vrata pa lahko povzroči še bolj zapleteno popravilo, dodatno škodo in s tem dodatne stroške. Naš servis ima s takimi primeri veliko izkušenj in se bo problema lotil strokovno in premišljeno.
- Kaj lahko sami storimo, da ne pride do okvar in poškodb?
Vrata je potrebno uporabljati v sladu z njihovim namenom. Med uporabo pa je zelo pomembno da uporabniki vrata opazujejo in vsako spremembo v njihovem delovanju sporočijo servisu. Vrata so stroj in prav tako kot vaš domač avto potrebujejo redno vzdrževanje. Prav tako je pomembno, da se v določenem intervalu pogledajo na vratih določene točke, ki so najbolj izpostavljene obrabi.
Ker vemo, da se vi predvsem posvečate svojemu delu in da imate dovolj drugih skrbi smo za vas pripravili posebno vzdrževalno pogodbo. Tako bo za tekoče vzdrževanje vaših vrat poskrbel naš servis.
DVORIŠČNA VRATA
-
V čem se razlikujejo samonosna drsna dvoriščna vrata in drsna dvoriščna vrata?
-
Torej dvoriščna vrata napade rja, če jih ne barvamo vsako leto?
-
Ali lahko naredite tudi ograjo v enakem videzu kot dvoriščna vrata?
- V čem se razlikujejo samonosna drsna dvoriščna vrata in drsna dvoriščna vrata?
Samonosna dvoriščna vrata se odpirajo na stran. Vrata so vpeta na posebne vozičke, po katerih drsijo. Vozička sta sidrana v temelj ob odprtini tako, da se vrata ne dotikajo tal in talne ovire ne motijo delovanja vrat.
Prednost samonosnih dvoriščnih vrat je predvsem v tem, da na prevozu ni v tleh nikakršnega vodila in da nisi občutljiva na umazanijo ( pesek, blato, listje, sneg, … ) na tleh s tem pa tudi bolj tekoče in gladko drsijo. To pomeni, da je lahko tudi pogon manjši in manj trpi. Druga prednost pa je precej manjši obseg gradbenih del, saj se zabetonira le temeljni nosilec ob odprtini.
Slabost samonosnih dvoriščnih vrat pa je predvsem ta, da so daljša za dolžino vpetja ( običajno za 1/3 širine prevozne odprtine ), to pa je lahko problem če smo omejeni s prostorom.
Drsna dvoriščna vrata se odpirajo na stran in sicer tako da vgrajena kolesa drsijo po talnem vodilu, ki je vgrajeno v prevozno odprtino.
Sistem je nekoliko cenejši, vendar vrata zahtevajo več čiščenja umazanije z vodila, pri vgradnji pa so potrebna obsežnejša gradbena dela saj je potrebno zabetonirati temelj in vanj vgraditi vodilo po vsej dolžini po kateri se vrta premikajo. Vrata so dolga toliko kot je široka odprtina, če so pa avtomatizirana je potreben še podaljšek cca. 400 mm.
- Zakaj bi se odločil za krilna dvoriščna vrata?
Krilna dvoriščna vrata so najstarejša in najbolj pogosta oblika dvoriščnih vrat. Odpirajo se v dvorišče, zato je potreben prostor in ravna podlaga na območju odpiranja. Krilna vrata so izvedena tako, da je prehod ob odprtju popolnoma prost, le v sredini je, pri določenih izvedbah, na prevozni površini majhen prislon.
Krilna dvoriščna vrata so primerna predvsem za objekte, kjer drsnih vrat zaradi pomanjkanja prostora na strani ni mogoče vgraditi. V določenih primerih so lahko krilna vrata tudi bolj estetska in bolj v skladu z arhitekturo objekta.
Slabost krilnih dvoriščnih vrat je predvsem v tem da potrebujete dovolj dolgo dvorišče, da se z vozilom vsakem primeru umaknete iz območja premikanja vrat.
- Kaj pa če nimamo dovolj prostora na strani za drsna dvoriščna vrata in ne dovolj velikega dvorišča za krilna dvoriščna vrata?
Za primere, ko ne ena in ne druga klasična izvedba dvoriščnih vrat ne pride v poštev, smo razvili nekaj posebnih sistemov dvoriščnih vrat.
Sekcijska drsna dvoriščna vrata so drsna vrata sestavljena iz več segmentov, ki se lahko med odpiranjem lomijo. Tako se taka dvoriščna vrata lahko zapeljejo po talnem vodilu v želeni krivulji, ki jo prilagodimo zahtevam in možnostim dvorišča. Vrata se lahko zalomijo tudi za več kot 90 stopinj glede na odprtino.
Dvižna dvoriščna vrata so primerna predvsem za vgradnjo v nadstreške, ki stojijo ob cesti. Vrata delujejo podobno kot sekcijska garažna vrata in se odprejo navzgor pod strop nadstreška. Ta dvoriščna vrata ne potrebujejo nič prostora ne na straneh in ne v globino.
Obe posebni izvedbi dvoriščnih vrat je mogoče enostavno avtomatizirati.
- Kakšna je običajna višina dvoriščnih vrat?
Najpogostejša povprečna višina vrat se giblje med 1100 mm in 1200 mm.
Višina dvoriščnih vrat je zelo subjektiven podatek. Odvisna je od oblike in izvedbe vrat, tako so lahko na primer vrata oblikovna v lok in je višina na določenih mestih različna. Glede na želje, potrebe in možnosti objekta so lahko dvoriščna vrata veliko nižja ali pa veliko višja od povprečja. Tako smo do sedaj naredili najnižja drsna vrata visoka le 500 mm, najvišja pa 3500 mm.
- Iz česa so izdelana dvoriščna vrata?
Vsa naša dvoriščna vrata so izdelana iz železa. Glede na izvedbo vrat uporabimo železne cevi, železne kotnike, kovane cevi, palice polnega materiala, železne kovane okrase, … itd.
Tudi vso okovje je železno.
- Torej dvoriščna vrata napade rja, če jih ne barvamo vsako leto?
Če stranka nima drugačnih zahtev, so vsa dvoriščna vrata vroče cinkana in pobarvana. V postopku vročega cinkanja se celotna vrata potopijo v kadi staljenega cinka, tako da le-ta doseže vse kotičke vrat. Ves votel material na vratih ima skrite izvrtine skozi katere cink priteče tudi v notranjost cevi. Tako so cevi zaščitene iz zunanje in notranje strani.
Cink je zelo kvalitetna antikorozijska zaščita, tako da dvoriščnih vrat še leta ni potrebno dodatno barvati. Lep primer takšne zaščite so cestne svetilke ali pa varnostne ograje ob cesti.
Dvoriščna vrata so lahko vroče cinkana in barvana, na željo stranke pa le cinkana ali le barvana. V obeh primerih delamo z zelo kvalitetnim materialom, ki zagotavlja dolgotrajno zaščito.
- Ali lahko naredite tudi ograjo v enakem videzu kot dvoriščna vrata?
Da, skoraj vsak vzorec se lahko z določenimi prilagoditvami nadaljuje tudi na osebnem prehodu in na fiksnem delu ograje, tako da ima ograja po vsej dolžini enoten videz.
- Ali je mogoče vaša dvoriščna vrata avtomatizirati?
Da, vsa naša dvoriščna vrata je mogoče opremiti z pogonom. Vsa dvoriščna vrata so konstrukcijsko prirejena za naknadno v vgradnjo avtomatike. Tako imajo posebna ojačena mesta za pritrditev rok krilnega pogona oz. površino, kamor se pritrdi zobata letev drsnega pogona. Tudi vsi stebrički imajo izvrtine za napeljavo električnih kablov ( za lučko, anteno, fotocelice, … ), tako da večje naknadne izvrtine niso potrebne.
- Ali lahko na dvoriščna vrata namestim pogon sam?
Da, tudi sami lahko namestite pogon na dvoriščna vrata. Če so dvoriščna vrata izdelana pri nas, potem so že v osnovi konstruirana tako, da se pogon zlahka namesti brez predelav. V naši ponudbi najdete pogone v obliki kita. V takem kitu pa je vse kar rabite za osnovno avtomatizacijo vrat. Priložena so slovenska navodila, kadarkoli pa nas lahko pokličete tudi za nasvet ali tehnično pomoč.
- Ali se lahko dvoriščna vrata, ki nimajo pogona zaklenejo?
Da, vsa vrata se lahko opremijo s ključavnico na ključ.
- Izdelujete tudi dvoriščna industrijska vrata za prevoze večjih dimenzij?
Da, izdelujemo tudi dvoriščna vrata večjih dimenzij. Le da je pri industrijskih večjih vratih izbor vzorcev omejen, kajti doseči moramo strukturno trdnost, da se drsna vrata ne bodo zaradi teže podajala in povešala.
Za zelo velike odprtine lahko naredimo tudi dvojna industrijska vrata, ki se odpirajo, ena na eno stran, druga pa na drugo stran.
AVTOMATIZACIJA
-
Koliko kablov je potrebno med zunanjo in notranjo enoto domofona?
-
Lahko kontrolo pristopa uporabimo tudi za izdelavo obračuna članarine za naše obiskovalce?
-
Je mogoče v našem podjetju uvesti biometrično kontrolo pristopa za obračun delovnega časa?
-
Ali je za kontrolo fizičnega pristopa z kodo in kartico tudi potrebno dovoljenje in odločba?
- Kaj pomeni avtomatizacija vrat?
Pri avtomatizaciji vrata opremimo z avtomatiko ki vrata odpira s pomočjo elektromehanskega pogona. Tako s preprostim pritiskom na tipko odpremo še tako velika in težka vrata brez truda. Pogon se lahko namesti, na dvoriščna drsna vrata, na dvoriščna drsna samonosna vrata, dvoriščna krilna vrata, na garažna vrata, na industrijska vrata pa tudi na mala vrata osebnega prehoda.
Osnovna funkcija avtomatike je odpiranje vrat. Seveda pa je lahko avtomatizacija tudi bolj kompleksna kjer osnovnemu odpiranju dodamo še dodatne funkcionalnosti, kot so npr, povezava z kontrolo pristopa, domofonom, recepcijo, samodejno odpiranje, ko se vozilo približa, … možnosti je neskončno.
- Je možno avtomatizirati že obstoječa vrata?
Da, avtomatiziramo lahko skoraj vsa vrata, če so vsaj približno narejena tako, da ustrezajo zahtevam pogona. Velikokrat omejitve postavlja tudi objekt sam.
Vendar z ustrezno izbiro pogona in kakšno dodelavo, lahko praktično avtomatiziramo vsaka vrata.
- Na kaj je potrebno paziti pri izdelavi in postavitvi dvoriščnih vrat, ki jih želimo opremiti z avtomatiko?
Predvsem je pomembno da so krila vrat narejena tako, da se lepo odpirajo in tečejo mirno brez zatikanja. Sama vrata morajo biti narejena konstrukcijsko tako, da imajo ojačitve na pravih mestih, tako da se lahko kasneje tja pritrdi pogon ali pa zobata letev.
Zelo pomembne so tudi kabelske povezave. Bolj pravilno so nameščene, manj se bodo videli kabli. Če jih napeljete po naših navodilih bodo praktično vsi kabli skriti in vrata bodo videti še lepša.
- Kako naj vem, kje so kabli potrebni in kakšni morajo biti?
Skice kabelskih povezav najdete na naši spletni strani v meniju ''Podpora''. Tam najdete tudi druge uporabne skice, ki vam bodo pomagale pri izdelavi ali postavitvi vrat.
Lahko pa se tudi obrnete na našo prodajno službo, kjer boste dobili strokoven nasvet.
- Kaj se zgodi z avtomatiko ob izpadu elektrike?
V primeru izpada elektrike ali pa okvare pogona je možno vrata odpreti preko sistema odpiranja v sili. S sistemom odpiranja v sili sprostite reduktor v pogonu ali pa povezavo med pogonom in vrati, to pa vam omogoči ročen premik vrat.
Ko je izpad elektrike mimo, avtomatika deluje nemoteno naprej. V primeru da ste uporabili odpiranje v sili, pa je potrebno le-to preklopiti nazaj v avtomatsko delovanje v kolikor se to ne naredi samodejno.
Različni pogoni imajo različne sisteme, tako da vas mora z njim seznaniti monter po montaži.
- Koliko kablov je potrebno med zunanjo in notranjo enoto domofona?
V kolikor napeljavo šele izdelujete in so odprte vse možnosti vam priporočamo vsaj en osem žilni UTP kabel 8 x 0,6 mm2, ki mu lahko dodate še en kabel 4 x 0,75 mm2. Tako imate kasneje odprte vse možnosti za kakršen koli domofon sli videofon.
Ko so kabli že vgrajeni in ste omejeni z obstoječimi kabli pa je potrebno poiskati primeren domofon. Večinoma potrebujejo domofoni 6 + n ( n je število notranjih ločenih enot ) ali pa 4 + n žic. V naši ponudbi pa imamo tudi najsodobnejše bus sisteme, ki za svoje delovanje potrebujejo le dve žici, pa vam kljub temu nudijo govorno in video povezavo, odpiranje vrat in še prenos nadzornih kamer.
Tako da vam zadostujeta že dve žici za sodoben polno funkcionalen domofon oz. videofon.
- Med hišo in ograjo je 150 m … je mogoče priklopiti domofon?
Da. Če vgradimo primeren domofon ali videofon, lahko premagamo razdalje nekje do 200 m. Z vgradnjo ojačevalca pa je lahko ta razdalja še večja.
- Kakšna je razlika med domofonom in kontrolo pristopa?
Domofon vam nudi osnovne funkcije, ki vam pomagajo komunicirati z osebo pred vhodnimi ali dvoriščnimi vrati. Lahko ga slišite, vidite in mu po želji odprete vrata.
Kontrola pristopa pa je namenjena omejevanju prehoda skozi vrata. Enostavna kontrola pristopa je velikokrat ključ, kdor ga ima lahko odklene in vstopi. Sodobna tehnologija pa je dodala tudi druge načine omejevanja prehoda … Enostavni sistemi delujejo podobno kot ključ, le da so ključ nadomestile šifre, kartice, prstni odtisi in še kaj. Če imamo še večje potrebe pa nam tak sodoben sistem omogoči tudi sledljivost prehodov. Pove nam kdo je kje in kdaj vstopil oz izstopil. To lahko kronološko preverimo na računalniku, kjer tudi dodajamo in odvzemamo pravice posameznim uporabnikom.
Ko pridemo do bolj kompleksnih sistemov kontrole dostopa, pa se veliko krat zabriše meja med domofonskimi sistemi in kontrolo pristopa, saj postaneta skupen sistem.
- Lahko kontrolo pristopa uporabimo tudi za izdelavo obračuna članarine za naše obiskovalce?
Kontrola pristopa vam npr. s pomočjo RFID kartic omogoči nadzor, kdaj je nekdo prišel in kako dolgo je bil pri vas. Z nastavitvami mu prehod omogočite ali pa onemogočite.
Kartice pa se lahko potiskajo in jih uporabite kot vaše članske kartice s podatki in sliko uporabnika.
Tako imate enostaven in funkcionalen nadzor nad vašimi obiskovalci.
- Je mogoče v našem podjetju uvesti biometrično kontrolo pristopa za obračun delovnega časa?
Da. Obračun delovnega časa je eden osnovnih namenov biometrične kontrole pristopa.
Vendar pa morate pred uvedbo takega sistema pridobiti odločbo Informacijskega pooblaščenca, ki vam to dovoljuje. Več o tem si preberite na strani ''Biometrična identifikacija'', kjer je tudi povezava do strani Informacijskega pooblaščenca in Zakona o varstvu osebnih podatkov.
- Ali je pri uvedbi biometrične kontrole pristopa doma tudi potrebno dovoljenje in odločba Informacijskega pooblaščenca?
Načeloma v domačem okolju za to ne potrebujete nobenega dovoljenja.
Vendar vam priporočamo, da to prej vseeno preverite, saj se lahko zakon, ki pokriva to področje, spreminja. Več o tem si preberite na strani ''Biometrična identifikacija'', kjer je tudi povezava do strani Informacijskega pooblaščenca in Zakona o varstvu osebnih podatkov.
- Ali je za kontrolo fizičnega pristopa z kodo in kartico tudi potrebno dovoljenje in odločba?
Ne, pri tej vrsti kontrole dostopa ne potrebujete nobenega dovoljenja.
PRIKOLICE
-
Na kombi s kesonom, lahko tovor naložimo z viličarjem. Kaj pa na prikolico?
-
Pri postavitvi ograj na terenu je včasih nemogoče manevrirati z vozilom in prikolico, da bi jo postavil v pravi položaj. Sam kombi pa zlahka približaš na ustrezno mesto. To pomeni da je potrebno, če uporabimo prikolico, ograjo nesti?
PRAVNA PODLAGA, ki podrobneje opredeljuje pogoje za prevoz tovora v cestnem prometu.
- Komu so namenjene tovrstne prikolice?
Prikolice so namenjene predvsem ljudem ki se ukvarjajo z kovinarstvom, izdelavo ograj in drugih lažjih konstrukcij ter monterjem garažnih vrat.
V vse te namene jih uporabljamo mi sami, zagotovo pa se najde še kakšno področje kjer bi bile primerne za uporabo.
- Zakaj bi bil prevoz z vašo prikolico boljši kot s kombijem?
Naše prikolice so namenjene prevozu kovinskih cevi, ograj in drugih delov konstrukcij. Z običajnim kombijem lahko peljete tovor dolžine tovornega prostora, 1/6 dolžine tovornega prostora pa lahko gleda preko zadnjega skrajnega roba vozila ( v povprečju je to 4,2 m ). To velja za kombije s kesonom. Pri furgonu pa je težava še v odprtih zadnjih vratih, ki večinoma prekrivajo luči in skrijejo registrsko tablico. Če tovor namestite na streho pridobite dodatna 2 metra, vendar pa je to zelo nerodno naložiti tovor na streho in ga primerno zavarovati. Ostane še tovor na boku vozila. Posebni nosilci morajo biti homologirani, pa še neprimerni so za vožnjo širšega tovora ali paličnega materiala.
Vsaka pomanjkljivost vas lahko drago stane, če vas ustavijo možje v modrem. V najslabšem primeru lahko ostanete tudi brez vozila.
Naše prikolice pa so posebej prirejene ravno za tovrstne prevoze. So lahke, zložljive in se zlahka nalagajo. Tovor je lahko naložen pokončno ali leže … odvisno od oblike.
- Na kombi s kesonom, lahko tovor naložimo z viličarjem. Kaj pa na prikolico?
Tudi na prikolico se da tovor naložiti z viličarjem. Nosilni del prikolice je spuščen pod nosilce za tovor, tako da ima viličar več kot dovolj prostora, da odloži tovor in izvleče vilice brez da bi se dotaknil prikolice. Za dodatno olajšanje, se lahko v dveh potezah odstranijo blatniki s koles.
- Kaj pa na terenu ko ni viličarja?
Prikolica je narejena tako da čim bolj olajša ročno nalaganje in razlaganje. Lahko se razloži z zadnje strani, kjer razlaganje olajša valj ali pa iz bočne strani, kjer podaljšani nosilci omogočijo da se tovor potegne iz prikolice.
- Pri postavitvi ograj na terenu je včasih nemogoče manevrirati z vozilom in prikolico, da bi jo postavil v pravi položaj. Sam kombi pa zlahka približaš na ustrezno mesto. To pomeni da je potrebno, če uporabimo prikolico, ograjo nesti?
Prikolico lahko odklopite od vozila ( če ste jo pravilno naložili ) in jo ročno potisnete kar najbližje mestu montaže. Tam spustite zadnje noge in prikolica postane popolnoma stabilna.
- Kakšno dolžino ograje je mogoče naložiti na tako prikolico?
Glede na prikolico so možne maksimalne dolžine 6 m, 8 m in 12 m. Vse prikolice so teleskopske izvedbe, tako da jih lahko prilagodite dolžini tovora. Potrebno je le paziti da je tovor naložen tako, da ostane prikolica v ravnotežju.
- Kako je mogoče voziti tako dolgo prikolico?
Vse prikolice zelo lepo sledijo vlečnemu vozilu. Potrebno seje le nekoliko privaditi večje dolžine v ovinkih. Ko je prikolica prazna pa jo je mogoče skrajšati, tako da je tudi vožnja lažja.
- In če nimam izpita za prikolice?
Nič hudega. Prikolice so homologirane za skupno težo do 750 kg, kar omogoča njihovo uporabo tudi z vozniškim izpitom B kategorije. Pomembno je le da jo opremite s tretjo registrsko tablico vlečnega vozila.
- Je mogoče tako prikolico vleči tudi z osebnim vozilom?
Da. Prikolico je možno vleči z vsakim vozilom, ki ima vgrajeno vlečno kljuko. Sama prikolica je zelo lahka, skupna teža pa ne sme preseči 750 kg. Tako jo lahko smatrate kot navadno prikolico, ki je pač malce daljša.
- Si je mogoče prikolico le izposoditi?
Da, možen je tudi dogovor za izposojo manjše prikolice. Prevzeti jo je mogoče v Kamniku.
- V čem je vaša prikolica boljša od prikolic za čolne?
Prikolica za čolne je narejena pač za čolne, naša pa za prevoz opisanega materiala. Tako boste imeli pri prikolici za čolne težave z nalaganjem in pritrjevanjem tovora ( govorim iz izkušenj ). Tudi sama prikolica je težja, tako da vam ostane manj teže za tovor ( da ne presežete 750 kg ).
Poleg tega je prikolica za čolne verjetno namensko homologirana za čolne, če želite peljati kaj druga pa je treba spremeniti homologacijo, sicer ste v prekršku.